Strona 1 z 1

Promocja!

Post: 02 lip 2013, 22:07
autor: Justinaa
Nasza forumowa specjalistka przygotowała specjlanie dla Was, czytelniczek Łódzkich Mam promocję

Obrazek

Warto skorzystać, jeśli macie takie potrzebę

Re: Promocja!

Post: 03 lip 2013, 6:00
autor: lmyszka
No jak pięknie :) Dzięki za przypomnienie, że miałam się umówić :)

Re: Promocja!

Post: 16 lip 2013, 14:10
autor: IzaLogopeda
Postanowiłam jeszcze raz zamieścić, które problemy wymagają konsultacji i pomocy logopedycznej:

Do 3 roku życia:
· gdy dziecko ok. 5.m.ż. komunikuje się tylko przy pomocy płaczu;
· gdy roczny maluch porozumiewa się tylko za pomocą gestów, nie wykonuje prostych poleceń;
· gdy rozwój mowy dziecka nagle się zatrzymał;
- gdy 2-letnie dziecko wymawia tylko pojedyncze dźwięki zamiast wyrazów, zwłaszcza jeśli w okresie niemowlęcym nie gaworzyło lub gaworzenie było mało nasilone;
· gdy wymawia dźwięki w taki sposób, że jego wypowiedź jest całkowicie niezrozumiała dla osoby obcej;
· gdy dwulatek nie różnicuje słuchowo wyrazów o podobnym brzmieniu (np. bułka – półka);
- gdy dziecko wsuwa język między zęby przy wymawianiu głosek t, d, n, s, s, c, dz;
· gdy słownictwo jest bardzo ubogie, dziecko posługuje się przede wszystkim onomatopejami, nie buduje zdań;
· gdy mowa jest niezrozumiała dla osób spoza najbliższego otoczenia lub dziecko mówi z poszumem nosowym;

Z dzieckiem czteroletnim, gdy:
· zamiast głosek f, w wymawia p, b, h (np. żyrafa - żyrapa lub żyraha),
· zamiast k, g wymawia t, d (np. kotek – totet);
· zamiast s, z, c, dz wymawia ś, ź, ć, dź (np. sanki– śanki);
· zamiast r wymawia j (np. krowa – kjowa) – 'l' jest jeszcze normą!;
· zamiast c, dz wymawia s, z (np. cuda – suda, pędzel pęzel);
· ubezdźwięcznia głoski dźwięczne, (np. zamiast b mówi p);
· wsuwa język między zęby przy wymawianiu głosek (tj. w wypadku 3-latka oraz szeregu syczącego);
· mowa jest zniekształcona, dziecko ma trudności z wyliczankami, zapamiętywaniem prostych wierszyków;

Z dzieckiem pięcioletnim i starszym, gdy:
· zamiast głosek sz, ż, cz, dż wymawia s, z, c, dz (np. szyba – syba);
· zamiast r wymawia l lub ł (np. rak – lak, łak);
· wsuwa język między zęby przy wymawianiu głosek (tj. w wypadku u 4-latka oraz sz, ż, cz, dż) lub przy artykulacji tych
głosek słychać niemiły poszum;
· przestawia głoski lub sylaby w obrębie wyrazu, skraca wyrazy, ma trudności z nazywaniem;
· posługuje się ubogim słownictwem, buduje bardzo proste zdania, formy gramatyczne są mocno zaburzone;
· ma trudności z podziałem wyrazów na sylaby i/lub głoski;

Teraz powinno być łatwiej podjąć decyzję czy skorzystać z Wakacyjnej oferty :)

Re: Promocja!

Post: 26 lip 2013, 15:42
autor: maskotka
Mam pytanko.
Czy w cenie tej diagnozy dostaniemy też jakieś zalecenia/ćwiczenia jakie należy z dzieckiem wykonywać? Bo w sumie jeśli chodzi o diagnozę to ja wiem, że jest źle, bo Szymon:
· gdy dziecko ok. 5.m.ż. komunikuje się tylko przy pomocy płaczu; -tak było
· gdy roczny maluch porozumiewa się tylko za pomocą gestów, nie wykonuje prostych poleceń; -tak było
· gdy rozwój mowy dziecka nagle się zatrzymał; -mam wrażenie, że w ogóle się nie rozwija, więc nie miał jak się zatrzymać
- gdy 2-letnie dziecko wymawia tylko pojedyncze dźwięki zamiast wyrazów, zwłaszcza jeśli w okresie niemowlęcym nie gaworzyło lub gaworzenie było mało nasilone; -nie gaworzył jako niemowlę, mając 1,5 roku zaczął wymawiać pojedyncze sylaby: ba, ta, ma, da i tak jest do teraz
· gdy wymawia dźwięki w taki sposób, że jego wypowiedź jest całkowicie niezrozumiała dla osoby obcej; - w ogóle nic nie wymawia
· gdy dwulatek nie różnicuje słuchowo wyrazów o podobnym brzmieniu (np. bułka – półka); -z tym nie ma problemów
- gdy dziecko wsuwa język między zęby przy wymawianiu głosek t, d, n, s, s, c, dz; -nie wymawia tych głosek wcale
· gdy słownictwo jest bardzo ubogie, dziecko posługuje się przede wszystkim onomatopejami, nie buduje zdań;- jak wyżej
· gdy mowa jest niezrozumiała dla osób spoza najbliższego otoczenia lub dziecko mówi z poszumem nosowym;-jak wyżej"
Dlatego głównie zależy mi na tym, żeby logopeda go obejrzał w jego środowisku (bo jak gdzieś z nim idziemy to już w ogóle nie ma szans, żeby cokolwiek z siebie wydusił) i zalecił jakieś ćwiczenia.

Re: Promocja!

Post: 28 lip 2013, 21:08
autor: IzaLogopeda
Witam
Oczywiście po diagnozie przekazuję zalecenia.
Nie jestem przygotowana na to aby od razu zostawić zestaw ćwiczeń dla dziecka - ponieważ każde ćwiczenia przygotwuję indywidualnie dla każdego dziecka.
Ale po diagnozie informuję nad czym należy pracować, na co zwracać ,a zestaw ćwiczeń zazwyczaj przesyłam rodzicom juz mailem.
Pozdrawiam serdecznie

Re: Promocja!

Post: 06 sie 2013, 17:46
autor: IzaLogopeda
INFORMACJA URLOPOWA :)

Rodziców, którzy ewentualnie chcą skorzystać z Promocji, bardzo proszę o uwzględnienie terminu urlopu :)
Ponieważ okres wakacyjny okazał się w tym roku dosyć intensywny i pracowity planuję krótki wypoczynek:
23 sierpnia - 4 września.
W tym terminie proszę o kontakt mailowy :)

Pozdrawiam serdecznie :)

Re: Promocja!

Post: 10 wrz 2013, 16:51
autor: IzaLogopeda
DROGIE PANIE !!!

Pragnę przypomnieć o promocji wakacyjnej, która jeszcze trwa.
Ponadto w związku z Ustawą jaka zawitała do Przedszkoli proponuję wszystkim rodzicom uzyskać informację od Dyrektorów czy będą dokonywane przez Poradnie badania przesiewowe w placówkach.
Ważne też - czy badaniem będą objęte wszystkie dzieci czy tylko 5-6-latki.
Proszę się o badania dopominać i domagać.
Bałagan w przepisach nie może odbić się na rozwoju dzieci.

Pozdrawiam serdecznie
Iza

Re: Promocja!

Post: 10 wrz 2013, 19:11
autor: rajeczka
My już jesteśmy zakwalifikowani tzn. Nadia..teraz czekamy na zajęcia w przedszkolu :roll:

Re: Promocja!

Post: 10 wrz 2013, 20:16
autor: malaJu
IzaLogopeda, a my się widzimy już jutro :) Ula czeka na ciocię od minek :)

Re: Promocja!

Post: 10 wrz 2013, 20:23
autor: IzaLogopeda
malaJu pisze:IzaLogopeda, a my się widzimy już jutro :) Ula czeka na ciocię od minek :)


Super :)

poprawiłam cytat - Patrycja11